Aktuelno

Najnovije vijesti, saopštenja...

Primjena inkluzivnog obrazovanja, gdje su u vaspitno-obrazovni sistem uključene osobe s invaliditetom (OSI), nije na zadovoljavajućem nivou. Veliki broj djece osnovnu i srednju školu završava sa manjim stepenom usvajanja elementarnog znanja i osnovne pismenosti, što, zaista, jeste problematično, rekla je Anđela Miličić iz Udruženja mladih sa hendikepom Crne Gore (UMHCG).

„Neophodno je da poboljšati međuresornu saradnju, uključujući i saradnju između organizacija civilnog društva, kao i organizacija civilnog društva s nadležnim državnim institucijama, kako bi se ženama s invaliditetom s iskustvom nasilja pružila adekvatna zaštita. U skladu s tim, potrebno je dodatano edukovati žene s invaliditetom o načinima prevencije i mehanizmima zaštite od nasilja, a ujedno usvojiti adekvatniji pritup zaštite ženama s invaliditem, žrtvi nasilja u okviru nadležnih institucija“ naveli su učesnici na Edukacijama o načinima komunikacije sa ženama s invaliditetom.

„Obim prava osoba s invaliditetom u Crnoj Gori usko je povezan s modelima pristupu invaliditetu koji se primjenjuju, tako da od njih zavisi i da li ćemo uopšte imati garantovana ljudska prava, odnosno, da li će kroz te garancije biti ispoštovani principi ljudskih prava, među kojima je jedan od ključnih poštovanje urođenog dostojanstva, ili će biti promovisane druge „vrijednosti”, koje su često krajnje neprihvatljive.

Veličina fonta