Aktuelno

Najnovije vijesti, saopštenja...

Iz Ministarstva finansija i socijalnog staranja saopšteno je da Nacionalni besplatni savjetodavni telefon za djecu i mlade 116 111 ima gotovo tri puta više poziva u posljednja dva mjeseca u odnosu na isti period 2020. Napominju da je ukupno je dosad zabilježeno više od 1700 poziva djece koja ovim putem traže pomoć i savjet, a njihov broj kontinuirano raste zahvaljujući kampanji Zovi kad si u sosu, koju su pokrenuli Ministarstvo finansija i socijalnog staranja i Dječji dom Mladost u Bijeloj, uz podršku UNICEF-a, ambasade Norveške u Beogradu i Grupe 484.

Iz ministarstva ističu da djeci nije lako da se povjere i zatraže savjet. Međutim, ako znaju da postoji ovakav telefon, te da je poziv besplatan, anoniman i dostupan svaki dan u nedjelji od 0 do 24, onda se lakše odlučuju na to.

„Zadovoljstvo mi je što je kampanja došla do tako velikog broja djece i mladih koji su prepoznali vrijednost anonimnog savjetovanja. U vrijeme pandemije COVID-19 i svega što ona nosi, investicija Vlade u ovako široko dostupnu savjetodavnu uslugu za djecu i mlade postaje važnija nego ikad”, istakao je ministar finansija i socijalnog staranja  Milojko Spajić.

Napominju da je Dječji dom Mladost u Bijeloj jedina je institucija u Crnoj Gori licencirana za ovu vrstu usluge. Nastavljajući s kampanjom Zovi kad si u sosu, direktorica Doma Vesna Zlatković je izjavila:

“Nije lako biti s druge strane kad vas zove neko u nevolji, ali djeca i mladi se sve više s povjerenjem obraćaju našem stručnom timu savjetnika ‒ psiholozima, defektolozima, socijalnim radnicima, profesorima koji su prošli specijalizovanu obuku za telefonsko savjetovanje. Svi se radujemo što telefon sada puno češće zvoni, jer to znači da imamo priliku da pomognemo većem broju djece”, kazala je ona.

Dodaju da su se kampanji sa velikim entuzijazmom priključili i mladi influenseri.

“Nikolina Radusinović (17) i Ilija Gardašević Idžo (20) iskoristili su svoju popularnost na društvenim mrežama da brojnim pratiocima prenesu informacije o SOS telefonu. Osim društvene odgovornosti, ovi mladi humanitarci pokazali su i kako se uticaj na društvenim mrežama može koristiti za opšte dobro i tako dali dobar primjer hiljadama djece i mladih koji prate njihove profile”, zaključuju u saopštenju.

Izvor: Cafe del Montenegro - CdM

Priredila: Anđela Miličić

Veličina fonta