Aktuelno

Najnovije vijesti, saopštenja...

Masovni prelazak na učenje na daljinu donio je brojne izazove za učenike, predavače i roditeje i staratelje. Međutim, podrška za učenike s invaliditetom ili one kojima treba prilagođen pristup u učionici predstavlja još veći izazov.

Predavači širom svijeta ulažu dosta vremena da pronađu kreativne načine za podršku učenicima u novim okolnostima, posebno onima koji imaju invaliditet. Donosimo vam neke savjete o korišćenju alatki za pristupačnost.  

Podrška za dobru organizaciju i završavanje zadataka
Učenje na daljinu otežalo je brojnim učenicima da drže pažnju i organizuju svoje vrijeme, što može biti posebno teško za neke učenike s određenim oštećenjima. Ove alatke mogu biti od velike pomoći. 
Koristite podsjetnike u Gugl kalendaru da pomognete učenicima da zapamte rokove i vide rokove za dostavljanje zadataka u Gugl učionici (Google Classroom).
Ohrabrujte učenike da domaće postavljaju onlajn, koristeći Gugl učionicu, arhivu (Google Keep) ili disk (Google Drive).
Preporučite im da elektronske uređaje koriste u režimu punog ekrana kad rade zadatke da maksimalno smanje ometanje. 
Učenici na Gugl Hrom (Google Chrome) uređajima (Chromebooks – tableti i laptopovi) mogu koristiti virtuelne klupe (Virtual Desks) ili ekstenziju Dajles Hrom (Dualless Chrome) za one učenike kojima je korisno praćenje više ekrana na jednom monitoru. Na primjer, mogu gledati video na jednoj strani ekrana i tekstualni zadatak na drugoj. 
Da biste pomogli učenicima da upravljaju svojim vremenom, koristite ekstenziju Stopvoč end Tajmer (Stopwatch & Timer) na Guglu za kreiranje velikih satova na ekranu.  
Razdvojte lekcije na kraće djelove koji mogu biti korisni za učenike koji imaju teškoće s održavanjem pažnje. 
Umjesto video poziva s cijelim razredom, razmislite da razdvojite razred u manje grupe, gdje se svaka grupa sastaje jednom ili dvaput nedjeljno. Za učenike kojima je to najpotrebnije, planirajte pozive jedan na jedan. 
Za učenike koji imaju asistente u nastavi možete kreirati dokument na Gugl dok (Google Doc) u kome mogu postavljati pitanja i dobiti podršku u realnom vremenu od svojih tutora, članova porodice ili osoblja za podršku. 

Pomoć za učenike i roditelje za kreiranje prostora za učenje
Sad kada mnogi od nas rade sve od kuće – podučavanje, učenje, igranje i rad – nalaženje vremena za sve to može biti izazovno. Ali, važno je pomoći učenicima, posebno onima koji otežano uče, da naprave prostor i vrijeme da se fokusiraju na školske zadatke. 
Odvojte prostor (makar i mali) samo za učenje. Ako je moguće, izbjegavajte prostore pored prozora, otvorenih vrata ili bučne djelove kuće. 
Predložite učenicima koji imaju otežanu pažnju da sjede na stolicama na okretanje, ako je to moguće, da bi potrošili nešto energije. Igračkice poput spinera, takođe, mogu biti od koristi učenicima da se fokusiraju tokom časa. 
Za učenike koji koriste uređaje za pretvaranje teksta u govor, korisna je upotreba slušalica, posebno ako slušaju tokom video časa s drugim učenicima. 

Osigurajte pristupačnost lekcija
Mnoge Gugl alatke imaju ugrađene funkcije za pristupačnost. 
Ako korisitite alatku Ge Sjut for Edukejšn (G Suite for Education), možete uključiti titlovanje u Sastancima (Meet) ili u Slajdovima (Slides). Titlovi mogu biti korisni za učenike s potpunim ili djelimičnim oštećenjem sluha, ili za one koji uče engleski, ali i za učenike koji borave u bučnim kućama. 
Snimite svoje prezentacije u opcijama za sastanke (Meet) ili alatkama poput Screencast-O-Matic ili Screencastify za učenike da ih samostalno pogledaju kao domaći zadatak. To vam može pomoći da dobijete najveću korist od lekcije uživo, kad hoćete da podstaknete što više interakcije. 
Učite od svojih kolega koji s Guglom dijele iskustva o angažovanju učenika u učenju na daljinu. Posjetite

Prevela s engleskog: Anđela Radovanović 

Izvor: Za opširnije o Izvoru imate na Linku.

Veličina fonta